Java'da Hesap Makinası

/*
selahattindmrbg@gmail.com
 */
package hesapmakinasi;

import java.util.Scanner;

public class HesapMakinesi {

    public static void main(String args[]) {
        double sayi1 = 1;
        double sayi2 = 1;
        String fs;


        Scanner al = new Scanner(System.in);
        System.out.println("Birinci Sayı :");
        sayi1 = al.nextDouble();
        System.out.println("İkinci Sayı :");
        sayi2 = al.nextDouble();
        System.out.println("Yapılacak işlem +  -  * /");
        fs = al.next();
        Hesapla h = new Hesapla(sayi1,sayi2);

        if (fs.equals("+")) {
            System.out.println(h.toplama());
        } else if (fs.equals("-")) {
            System.out.println(h.cikarma());
        } else if (fs.equals("/")) {
            System.out.println(h.carpma());
        } else if (fs.equals("*")) {
            System.out.println(h.bolme());
        }

    }
}

class Hesapla {

    double sayi1;
    double sayi2;

    public Hesapla() {
    }

    public Hesapla(double sayi1, double sayi2) {
        this.sayi1 = sayi1;
        this.sayi2 = sayi2;
    }

    public double getSayi1() {
        return sayi1;
    }

    public void setSayi1(double sayi1) {
        this.sayi1 = sayi1;
    }

    public double getSayi2() {
        return sayi2;
    }

    public void setSayi2(double sayi2) {
        this.sayi2 = sayi2;
    }

    public double toplama() {
        return sayi1 + sayi2;

    }

    public double cikarma() {
        return sayi1 - sayi2;
    }

    public double carpma() {
        return sayi1 * sayi2;
    }

    public double bolme() {
        return sayi1 / sayi2;
    }
}

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Histogram Eşitleme

Dinamik Label Ve Button Oluşturma